روزدوم وسوم محرم
 
خیمه انداده
عاشقان ثارالله روستای انداده
شنبه 25 مهر 1394برچسب:, :: 8:24 ::  نويسنده : مریم

 

روز دوّم ماه محرّم الحرام:

1.ورود امام حسین علیه السلام به کربلا

بنابر مشهور در این روز در سال 61 آقا ومولایمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با اهل بیت و اصحابشان وارد کربلای معلی شدند.

در آنجا اسب حضرت حرکت نکرد.امام پرسیدند:نام این زمین چیست؟گفتند:"غاضریه"نام دیگرش را پرسیدند گفتند:"شاطئ الفرات"اسم دیگری هم دارد؟گفتند:"کربلا"هم می گویند.در این هنگام حضرت آهی کشیدند و گریه شدیدی نمودند و فرمودند:"اللهم انی أعوذ بک من الکرب و البلاء."به خدا قسم زمین کربلا همین است.به خدا قسم اینجا مردان ما را می کشند! بخدا قسم اینجا زنان و کودکان مارا به اسیری می برند! بخدا قسم اینجا پرده حرمت ما دریده می شود.ای جوان مردان ، فرود آیید که محل قبرهای ما اینجاست...."

روز سوّم ماه محرّم الحرام:

1.نامه امام حسین علیه السلام برای اهل کوفه

در این روز امام حسین علیه السلام برای بزرگان کوفه نامه ای نوشتند و آن را به قیس بن مسهّر صیداوی دادند که به کوفه برساند.مأمورین بین راه قیس را گرفتند،و پس از آنکه او بر ضد یزید وابن زیاد سخن گفت، او را به شهادت رساندند.

2.ورود عمر بن سعد به کربلا

در این روز عمر بن سعد با شش یا نه هزار سوار برای قتل پسر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم وارد کربلا شد و در مقابل آن حضرت لشکر گاه ساخت و خیمه برافروخت.ورود ابن سعد به کربلا در روز چهارم هم نقل شده است.



نظرات شما عزیزان:

کلثوم انداده
ساعت20:47---25 مهر 1394
با سلام خدمت مدیر وب خواستم خواهشی کنم از جناب الهامی که تقاضای من را هم اجرا کند 66 سال سن دارم دلم میخواهدجناب الهامی در روز عاشورا نقش حضرت عباس را بازی کند ولی متاشفانه باب دلم نمیشود خواستم اگر امکانش هست امسال نقش حضرت عباس را بازی کند بخدا خیلی دلم پر میزندبرای حرم حضرت عباس روز عاشورا وقتی جناب الهامی نقش حضرت عباس را ایفا میکند به یاد جوانمردی عباس اشک میریزم خواهشا جناب الهامی به نظر من هم اهمیت بدهد متشکرم

شبنم
ساعت16:27---25 مهر 1394
عاااااااااالیDD

محمد صالح
ساعت10:32---25 مهر 1394

من دوست دارم اقای امیری فر روز عاشورا علی اکبر بخونه



علی
ساعت10:30---25 مهر 1394
وب خیلی خوبی دارین . موفق بااشید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ خیمه انداده خوش آمدید من اسمم مریم است از بچه های خوب و با صفای انداده من عاشق امام حسینم این وب رو هم درست کرد ه ام تا از نوکرهای امام حسین و تعزیه خوانان روستای انداده براتون بنویسم نظر یادتون نره ممنون.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خیمه انداده و آدرس sphsalar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: